Review Australian Open 2017

Skvělý návrat mezi elitu po zranění předvedl Roger Federer na prvním grandslamu této sezóny. Po famózní jízdě si na Australian Open došel až pro titul. Jací hráči překvapili a kdo totálně propadl ?

Roger Federer, pozdější vítěz, nastupoval po dlouhém zranění a byl nasazen až jako hráč číslo 17. To znamenalo, že na silné soupeře mohl narazit už velmi brzo. A částečně se to také stalo. Na Tomáše Berdycha narazil už ve třetím kole, což bylo něco, na co ani jeden z těchto hráčů nebyl zvyklý. Totiž narazit na sebe v už tak rané fázi turnaje. Federer ale dokázal Berdycha porazit, nutno podotknout, že velmi suverénně a postoupit dále. I v dalších kolech na něj čekali silní soupeři, ale rozhodně ne ti nejsilnější.

Ti nejsilnější totiž vypadli až překvapivě brzo. Andy Murray, spolufavorit turnaje a momentální tenisová jednička, vypadl už v osmifinále, když nestačil na Melzera. Matador Melzer využil v tomto duelu toho, že pořadatelé mírně upravili povrch před začátkem turnaje, ten byl rychlejší než v minulých letech a svědčil tak hráčům, jenž preferují útočný styl hry. A právě takový Melzer předváděl, jeho taktika servis-volej, v dnešním tenise již málo vídaná, dělala Murraymu takový problém, že na ni po celý zápas nedokázal najít recept a nakonec prohrál.

Fenomén posledních let a druhý největší favorit turnaje Novak Djokovič, se senzačně poroučel ještě o dvě kola dříve než Murray. Srb pro změnu nedokázal najít recept na Istomina, kterému podlehl v pěti setech. A tak se po tomto průběhu turnaje dostali do popředí hráči, kteří v posledních letech příliš vidět nebyli. Tedy alespoň ne tak, jak se možná očekávalo. Kanadský servisman Raonič se dostal do čtvrtfinále, kde nestačil na pozdějšího finalistu Nadal. Na raketě téhož hráče skončil i o kolo později Dimitrov, na turnaji předvádějící skvělé výkony.

Federer si na cestě do finále musel zase poradit s nebezpečným Nishikorim nebo svým krajanem Wawrinkou, který už dokázal Australian Open také vyhrát. Jak Nadal tak Federer si však se svými soupeři poradili a připravili fanouškům velkolepé finále, které jako by se vrátilo v čase, když tito dva proti sobě pravidelně hrávali finále velkých turnajů. V pětisetové a krásně bitvě nakonec zvítězil Federer a ukázal, že rozhodně stále nepatří do starého železa.

Autor: Luboš Řepa

Rate the review